De foto’s waren er al maar de nieuwe Volvo V60 is nu eindelijke gedebuteerd op Genève. Parkeer hem niet te dichtbij een V90 want u zou zo maar in de verkeerde auto stappen. Maar laten we eerlijk zijn, een groter compliment dan dat hij er minimaal net zo goed uit ziet als de V90 is er bijna niet. De nieuwe V60 is ook een stuk ruimer geworden dan zijn voorganger, alleen al de kofferbak is er 100 liter inhoud op vooruit gegaan. Vanaf de zomer van 2018 kunnen we de nieuwe V60 bij de dealers verwachten, met benzine- en dieselmotoren én als plug-in hybrid.
Maar de Volvo pret is nog niet voorbij, de XC40 is op Genève uitgeroepen tot auto van het jaar 2017. We hopen deze sportieve en compact SUV snel in ons assortiment te hebben.
Audi was al langer bezig met een volledig elektrische auto maar nu zijn ze dan eindelijk zo ver en hebben met trots de E-tron gepresenteerd. De Audi E-tron is een elektrische compacte SUV met een bereik van 500 km. Einde 2018 zal de Audi e-tron van de band rollen bij hun fabriek in Brussel.
Maar er was meer nieuws bij Audi waar ons hart sneller van gaat kloppen: namelijk de nieuwe A6 ( C8 ). De nieuwe Audi A6 oogt sportiever en is vooral van binnen een flinke stap vooruit. Veel techniek komt uit de al eerder aangekondigde A8 en A7 zoals het MMI met 2 displays en bekende virtual cockpit instrumentencluster. Vanaf het begin is de nieuwe A6 alleen leverbaar met een 3 liter V6 benzine en diesel maar meer motoren volgen zeker zoals natuurlijk een RS6. Voordelig een A6 oppakken? Bekijk dan hier ons tweedehands Audi A6 aanbod.
De foto’s waren al eerder uitgelekt maar nu is hij er dan officieel: de nieuwe Peugeot 508. Wat vooral doet opvallen is dat hij … opvalt. De zakelijke sedan die we kennen heeft ruimte gemaakt voor een sportief gelijnde vijfdeurs coupé/hatchback. We vinden het nieuwe uiterlijk erg geslaagd en zien hem hopelijk snel terug op de Nederlandse wegen.
De nieuwe Aygo heeft op Genève een nieuwe look gekregen en de kenmerkende X aan de voorkant is iets subtieler gemaakt. De Toyota Aygo is er niet minder opvallend van geworden, eerder wat volwassener en meer modern. Maar onderhuids is Toyota voornamelijk bezig geweest met een verbeterde versie van de 1.0 VVT-i. De Aygo pakt nu beter op bij lagere toeren waardoor hij net wat vlotter voelt in de binnenstad en bij het stoplicht. Het onderstel is ook aangepakt, de Toyota Aygo stuurt preciezer en voelt leuker om mee te rijden.
Als Mercedes een nieuwe C-klasse aankondigt, waarom dan niet gelijk een AMG? Een interessante keuze maar Alfa Romeo lukte het ook met de Giulia Quadrifoglio. De Facelift van de C-klasse is voornamelijk van binnen zichtbaar maar een nieuwe neus mocht niet ontbreken. Van binnen heeft de C-klasse nu een digitaal 12,3 inch grote instrumentarium met aanraakknoppen op het nieuwe stuur om deze te bedienen. Andere motoriseringen en uitvoeringen volgen op een later tijdstip.
Wat was jou Genève topper? Laat het weten via onze Facebook pagina! En kijk ook even naar ons huidige aanbod van betaalbare occasions.
Tag: